bryła

dom ma być posadowiony na 211,4 geotechnik wykonał 2 otwory na przekątnych narożnikach rzędnych 211,0 i 211,2 czyli dom w dolnej części będzie wystawał ponad obecny teren 40 cm Czy przy takich cienkich ściankach z dość lekkiego materiału jakim jest BK , należy spodziewać się potencjalnych niedogodności? np. słabe wyciszenie pomieszczeń , czy trudność w prowadzeniu instalacji / montażu elementów wiszących?masz jakiś budżet na okna z góry określony? pytam bo przeglądnąłem wymiary ZX35 i ten szklany narożnik w ZX35 jest dłuższy od naszego a wiem ile mnie kosztował HS +fixy+narożnik Co prawda masz mniejszą wysokość ale podejrzewam że to nie zrobi ogromnej różnicy. Szczerze przyznam że na 100% najtańszą i chyba najrozsądniejszą opcją będzie PCV lub drewno. Aluminium wyjdzie Cię drogo. No chyba że oszczędności wypracowane na eliminacji większości ram okiennych wrzucasz w ten narożnik Co do samej firmy oczywiście jak najbardziej polecam, mają obsuwy z terminami ale to chyba standard wszyscy mają. od środka dam ocieplenie ale chyba znacznie mniejsze np 5 cm , na zewnątrz 2x10 EPS AQUA lub coś podobnego , podłoga i ściany 30 grafitu, dach/ sufit 30-42 cm (spadek na 6m 2%)i jeszcze jedno - dziś przycisnąłem w temacie OZC A ja się ciągle nie doczekałem OZC... Mimo obietnic asolta już nawet na forum kiedy Ty napisałeś zdziwiony że jeszcze tego nie mam.. O kasę było się komu upomnieć ale nanieść poprawek nie ma komu. Szkoda. Choć to tylko dla mnie bo już niczego więcej zrobić dla energooszczędności tego domu zrobić się nie da. a poza tym napisałem przecież że o kasę się upomniałeś więc ja jestem fair... Duża ilość poprawek to moim zdaniem podejście "po łebkach" do projektu lub po prostu zbyt duży przerób przez co spada jakość. Nie jestem jedynym zresztą ktróy ma takie zdanie.. Jak zszedłeś do 4000?? Bo z tego co wiem pierwotne wyliczenia dały dwa razy tyle !! Jakie zmiany w OZC że tyle urwało. Ja w stosunku do pierwotnych zalożeń zmieniłem na plus wiele rzeczy z pasywną szczelnością włącznie a spadłem tylko o 10%... A swoją drogą te 4000 to w Twoim przypadku i tak sporo jak dla tak wdzięcznej bryły jaką ma ZX35 zeszliśmy do 4100 kWh / rok dla czystego prądu w taryfie nocnej w DUON (sprzedaż) _ PGE RZ (dystrybucja) to 18,55gr brutto = 760 zł / rok na ogrzewanie .... chyba PC nie będzie może jakaś tania klima z marketu głównie pod kątem ŚE ogrzewanie - rurki w podłodze + zasobnij z wężownicą i grzałką całość .... hmmm ile ? z 8000 zł ? zaszaleje i dołożę kolektory słoneczne / całość na glikolu - max w 14-16 tyś za układ CWU+CO ale w tedy rachunki spadną chyba o połowę ... hmm 300 zł ? nadal nie wiem czy będę robił ciężki strop czy klimatyzacja do domu coś lekkiego ... mam całą zimę do namysłu ... 22 Decyzja staje się prawomocna jutro składam zawiadomienie do NB o rozpoczęciu robót budowlanych jutro najprawdopodobniej przyjedzie Atlas i będziemy rekultywować teren później wchodzi geodeta, jutro też jadę załatwiać stal na ławy fundamentowe czy ściany zrobię w tym sezonie - nie wiem ... chciałbym ... czas pokażePoza tym kontakt i cała współpraca na najwyższym poziomie. Tak samo zresztą jak okna. dla odmiany ten dom będzie na ławach, niewielka ilość zbrojenia w porównaniu do płyty, ściany wyleję z betonu - betoniarnia pożycza płyty do wykonania szalunku , będzie szybko i taniej niż przy płycie, do tego w posadzkę pójdzie 30 cm EPS a nie XPS - to kolejna oszczędność i lepsze U całość fundamentów -1,5m (stopa 40 cm + ściany 40cm ) - czyli kopiemy 1,1 w głąb - będzie mokro zorganizuj sobie ze dwóch silnych nie koniecznie mądrych do szalunków chyba wszystkie okoliczne betoniarnie mają acro stalowe a te nie należą do najlżejszych ja na zbiornik na deszczówkę woziłem szalunki moją wywrotką na dwa razy co w sumie ważyło około 4,5 tony. ale to faktycznie jeden z najszybszych i najłatwiejszych sposobów wykonania ścian fundamentowych. Od środka też będziesz kleił styro na fundamencie? Ile na zewnątrz?

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

bez indeksu

wyjście

wolność