dziurka

Przy wierceniu dziur na szafki przedziurawiłem rurkę miedzianą doprowadzającą ciepłą wodę. Sciana już cała skuta w celu znalezienia otworu. Jak należy taką rurkę załatać, czy w ogóle powinno się ją "łatać" czy też wymienić całą rurę.rozkuć, rozciąć, osuszyć, oczyścić, wstawić mufkę, zalutować, zatynkować. apomniałeś jaszcze dodać rozpiłować w środku mufkę aby można było przesuwać mówkę po rurze,Mnie również udało się przewiercić miedzianą rurkę od wody. Na szczęście dziurka była niewielka. Po wyłączeniu wiertarki usłyszałem syk wody. Zamknąłem wodę w pionie, osuszyłem (wacikami do uszu) i nawciskałem ile się dało poxiliny. Odczekałem aż stwardnieje i z sercem na ramieniu otwarłem wodę w pionie. Działa. Nawet w nieszczęsną dziurę wkręciłem uchwyt na ręczniki, który był przyczyną całego zamieszania. Można jeszcze twardym lutem ten przewiert załatać. Palnik na butan/acetylen potrzebny... można tez założyć na dziurkę węża kawałek i zacisnąć opaską skręcaną. taka prowizorka wytrzymała u mnie kilka lat. aby nie rozkuwać nie wiadomo ile to przecinasz mufkę wzdłuż tak aby wchodziła na rurkę z wciskiem i się na niej zakleszczała, czyścisz i lutujesz. bez cięcia rury i bez piłowania mufki Rzecz miała miejsce sześć lat temu. Nie stwierdziłem nigdy jakiejkolwiek nieszczelności.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

bez indeksu

wyjście

wolność